Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Město Zbiroh
MěstoZbiroh

Rozhledny v okolí

Děd u Berouna

Rozhledna na vrchu Děd (493 m) je vysoká 12 m a má podobu hradní věže. Stavba byla postavena roku 1893 Klubem českých turistů. Na ochoz volně přístupné vyhlídkové plošiny vede 56 schodů.

Děd

Kotel

Osmadvacetimetrová ocelová věž z roku 2014, svými rozkročenými stojinami vzdáleně připomínající pražský Petřín a nebo ještě troufaleji pařížskou Eifelovku.

Máminka

Třiatřicetimetrová dřevěná jehlanová věž s dubovým točitým schodištěm z roku 2015.
Nádherný kruhový výhled z plošiny ve výšce 21 metrů, zastřešené originálním plastovým štítem (České středohoří s Milešovkou a Sedlem, Říp, Kladno, Praha, Krušné hory, Brdy s vrcholy Praha, Písek a Plešivec, Radeč).

Máminka 1

Rozhledna "Na Vrchách"

První rozhledna na Rokycansku byla postavena v roce 2013 za Břasy ve směru na Liblín. Hned na konci obce při výjezdu je tato stavba vidět a po cestě k domu s pečovatelskou službou se dostanete vozem do její těsné blízkosti.

Rozhledna

Rozhledna Biskoupky

Třináctimetrová železná „trojnožka“ byla na okraji obce Biskoupky vztyčena v roce 2019. Jedná se o vyřazenou konstrukci z majetku hasičského záchranného sboru. Také na novém stanovišti bude kromě rozhledny pro turisty plnit funkci protipožární pozorovatelny a sloužit k výcviku hasičů.

Třenická hora

Třicetimetrová ocelová telekomunikační věž z roku 2007 s obvodovým schodištěm vně půdorysu rozhledny.

Kruhovému výhledu z otevřené plošiny ve výšce 20 metrů brání severozápadním směrem vrchol Třenické hory (Hořovice, Cerhovice, Brdy, Hřebeny v vrchem Písek). Východištěm ke zdolání rozhledny je městečko Cerhovice,ležící na hlavní silnici z Rokycan do Berouna. Tato dříve silně frekventovaná silnice je dnes, díky souběžné dálnici D5 z Plzně do Prahy, pro malý provoz velmi vhodná pro cyklistiku. Při jízdě z Rokycan se hned na kraji náměstí odbočí kolem cukrárny doleva směrem na Zbiroh. Vystoupá se prudký kopec v navazující obci Třenice, na jehož vrcholu se odbočí doleva a ulicí Letná se po 150 metrech příkrého stoupání dojede po pěkné asfaltce mezi domky na kraj obce. Poté se pokračuje šikmo vpravo luční pěšinou opět příkrým stoupáním dalších 200 metrů až pod rozhlednu.